Sunday, December 20, 2015

PAKEJ SIRI CEPAT BACA 3 DALAM 1 (BM, BI DAN AL-QURAN)










Nak ajar anak membaca? Tips ajar anak cepat membaca untuk ibubapa mengajar anak2 mereka sendiri di rumah

Formula pertama:
Sediakan suasana pembelajaran yang selesa di tempat belajar. Maksud saya kemas dan bersih. Yang utamanya, Jangan ada sebarang permainan di kawasan tersebut.

Formula kedua:
Tengok mood anak2Pastikan dia tenang dan boleh beri tumpuan. Pastikan dia telah makan dan tidur. Agar dia boleh beri tumpuan sewajarnya waktu kita hendak kenalkan huruf.

Formula ketiga:
Jangan lebih dari 5 minit untuk mengajarnya kerana kanak2 , jenis kinestatik dan cepat bosan. Lepas beberapa minit ajar lagi dia.

Formula ke4:
Satu bunyi (kita guna phoinic) untuk satu hari. Contoh b. So hari tu just cerita pasal b je.... Ini semua untuk dia lebih kenal b n bunyinye. If kat tadika saya b tu diajar selama seminggu dengan pelbagai methord.

Formula ke 5:
Kenalkan huruf kecil dahulu peringkat awal. Selepas itu ajar tulis huruf kecil dahulu. Di tadika saya bila umur 6 tahun baru saya ajar huruf besar. Ini agar tak mengelirukan pelajar. Lagi pun huruf kecil yabg banyak digunakan dalam sesuatu ayat. Buat pengetahuan, kanak-2 mesti diajar satu persatu. Bila dia sudah mahir baru pindah ke tajuk lain.

Nurani Mohd Fahmi pada umur 3tahun 8 sudah guna buku 8 dalam set bacalah anakku, buku 4 dalam set readeasy dan sekarang Noraini dah boleh membaca..bestnye..

whatsapp ke 013 244 3199 untuk order!

Dapatkan 3 SET MEMBACA ini sekarang juga ! Khadijah pandai membaca Al-Quran pada umur 4 tahun 2 bulan dengan bantuan set buku Al-Furqan. Saya beli buku Al-Furqan pada 15 Februari 2012 ketika umurnya 3 tahun 10 bulan dan menghabiskan 4 buku dalam tempoh 4 bulan sahaja. Seterusnya, saya beli Muqaddam pada 25 Jun 2012 untuk menguji kebolehan beliau membaca Al-Quran. Macam tak percaya, anak saya dah pandai membunyikan setiap ayat Al-Quran dengan betul..ternyata keberkesanan Set Al-Furqan membantu anak saya cepat membaca Al-Quran (testimoni Puan Butiwana dari Labuan)

Set Bacakah Anakku untuk ajar anak membaca Bahasa Melayu
Set ReadEasy Untuk mengajar anak membaca Bahasa Inggeris
Set Buku Al-Furqan untuk membantu anak belajar membaca Al-Quran

Panduan untuk ibubapa:
Pastikan ibubapa melihat dulu kandungan VCD sampai habis dan membaca dulu panduan mengajar yang disediakan dalam set ini.Setelah itu, barulah mula mengajar anak menggunakan VCD dan buku-buku yang ada dalam set ini.

Apa lagi, jom la order sekarang juga!

Siri Cepat Membaca Kaedah Fonetik ini adalah gabungan 3 buku yang menggunakan Kaedah Fonetik iaitu
1) Set Bacalah Anakkku
2) Set Buku Al-Furqan
3) Set ReadEasy Phoenics

Mengapa? Kaedah fonetik adalah kaedah yang paling sesuai dengan kanak-kanak kerana kaedah ini telah dibuktikan secara saintifik sebagai kaedah otak manusia membaca. Kajian telah menunjukkan bahawa otak membaca dengan memecahkan perkataan yang dilihat kepada bunyi-bunyi, lalu otak membunyikan huruf-huruf yang dilihat bagi menyebut atau membaca perkataan itu. Kaedah lain bukan sahaja tidak sesuai untuk kanak-kanak bahkan menyusahkan mereka, lambat, mengelirukan dan membebankan memori.
Testimoni Produk
"Alhamdullilah anak2 saya dpt membaca di usia 5 year dengan bantuan ReadEasy & Bacalah Anakku. Sekarang tengah fokuskan math pulak.. mengira cam tak cukup jari.. dengan jari2 kaki sekali guna." -Puan Shikin
"Alhamdullilah, sepanjang saya mengajar Bacalah Anaku, murid-murid dapat membunyikan dengan baik dan betul. Di samping itu kaedah fonik memboleh murid-murid membaca dengan cepat kerana mereka dapat mengenal dan mengingat bunyi huruf berbanding mengingat nama huruf." -Nabilah binti Othman-Peserta Kursus Bacalah Anakku di Hotel Swiss Inn, Sungai Petani

1) Set Bacalah Anakku
Penulis: Nik Eliani Nik Nawi & Othman Ahamad
ISBN: 983-867-239-4
Kandungan Pakej:
8 Buah Buku,
1 Buku Panduan Untuk Ibu Bapa Mengajar Anak-Anak, 1 VCD dan 12 Keping Kad Imbas
Penerbit:One Stop Computer and Language Consultancy
Tahun: November 1996
Mengenai Produk
* Sistem Fonetik
* Suku kata mudah
* Bermakna dan berulang
* Dua warna
* Berima
* Kurang Gambar
Peringatan Untuk Ibu bapa:
Pastikan ibubapa melihat dulu kandunganVCD sehingga habis dan membaca dulu panduan mengajar yang disediakan dalam set ini.
Setelah itu, barulah mula mengajar anak menggunakna VCD dan buku-buku yang ada dalam set ini.

2) Set Buku Al-Furqan
Penulis: Kamal Mahyuddin Harun & Zakiah Yob
ISBN: 978-983-3901-53-1 (Edisi Bestari)
Kandungan Pakej:
4 Buah Buku dan 1 VCD Panduan Mengajar Al-Furqan
Penerbit: ReadNetwork
Tahun: Ogos 2001
Mengenai Produk
Sistem Al-Furqan telah disusun supaya anak anda dapat membaca Al-Quran dengan cara yang paling mudah, seawal mungkin, cepat dan efektif. Ia dilengkapi dengan kaedah mengajar yang kreatif dan efektif. Terbukti kanak-kanak yang dapat membaca Al-Quran lebih awal, sebelum bersekolah lagi sering mendapat kejayaan cemerlang dalam pelajaran, berakhlak mulia dan tenang.
Keistimewaan Produk
* Sesuai untuk kanak-kanak 3 tahun ke atas
* Mengikut kaedah fonetik
* Disusun secara sistematik - 14 huruf lazim diikuti huruf bermakhraj
* Perkataan bermakna dalam Bahasa Melayu dan Bahasa Arab
* Kemahiran diperkenal secara bertahap
* Illustrasi dan kad imbasan menarik

3) Set Readeasy Phonic
Penulis: Nik Eliani Nik Nawi & Othman Ahamad
ISBN: 983-867-240-8
Kandungan Pakej:
8 Buah Buku, 1 VCD Panduan dan 6 Keping Kad Imbas
Penerbit: One Stop Computer and Language Consultancy
Tahun: 2001
Mengenai Produk
Terbukti bahawa belajar membaca melalui kaedah fonetik adalah cara paling semulajadi bagi kanak-kanak berumur 3 tahun ke atas. Kajian saintifik juga telah mengesahkan bahawa otak manusia membaca dengan memecahkan perkataan kepada bunyi. Siri membaca berasaskan fonetik ini telah dirancang secara sistematik dengan pendekatan langkah-demi-langkah adalah kesemua yang anda perlukan untuk membantu anak anda membaca dalam Bahasa Inggeris. Ia juga dapat membantu bukan pengguna Bahasa Inggeris untuk memahami bahasa tersebut dengan mudah.
Keistimewaan Produk
* Sistem Fonetik
* Suku kata mudah
* Bermakna dan berulang
* Dua warna
* Berima
* Kurang Gambar

HARGA : RM115 percuma 3poster 
PM/WHATSAPP 013 244 3199 (salimah)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...